Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

Född i Prag, uppvuxen i Stockholm. Pappa till Vincent, 15 och Leon, 12

lördag, maj 03, 2008

en annan gång

Ibland blir jag så sugen på att påbörja ett helt nytt liv. Men villkoret är att det är tidsbestämt. Som en semester.
Träffa helt nya personer, åka till nya platser, bli en människa som kan kan börja i ett nytt sällskap utan de nya personernas förutfattade meningar. Vara helt okänd och ny. Välkomnad med öppna armar.
Utan historia men med erfarenhet. Och ett års framtid.

Dolly står och ylar på TV. Svt har något slags Dollykväll. Hon verkar vara precis så smart som Victoria Silvstedt vill vara. Men Victoria har bara lökarna. varför en man vill knulla en kvinna med konstgjorda bröst övergår mitt förstånd. Är det inte själva konsistensen, gunget när hon rör sig, när hon sitter över en och vårtgården snuddar vid ens läppar som är grejen.
Jag avskyr Sisters reklamen. Victoria Silvstedt och hennes crew har absolut inte ett piss på gång. Det de har på gång är fixade läppar och tänder, de sitter och nojsar i sängen, de busar med bakverk. De är fullvuxna kvinnor, fullvuxna människor och det är vad de har gå gång.
Killarna bowlar, tjejerna väntar.
Dolly ser helt overklig ut. Hon har en kropp som en 19årig gymnast och lökar som en trillingmamma.
Hennes ögon är äldre, och hennes mun, i synnerhet överläppen har gått fullständigt överstyr.
Dolly är en smart person. Hon vet sitt värde och sin enorma begåvning. Hon sjunger ju fullständigt fantastiskt.
Fullständigt. Kommer inte på nån just nu som kan matcha Dolly i röstomfång och tonsäkerhet. Jag är ingen Dolly fan, men ingen kan ju undgå, oavsett smak och konstnärliga preferenser att Dolly är ett musikaliskt mästerverk. En konsert med henne vore nog blytung.

Överraskade mig själv en del där genom att sitta och hylla Dolly Parton alldeles plötsligt.
Jag trodde jag hade helt andra saker att skriva om.
Men att blogga lite och från ett annat ställe är just det tanken började med; att resa bort på en bestämd tid för tillbakaresan.
Egentligen bara en liten petit four från buféen av mina tankar.

Det blir ingen utgång i kväll. Vart skulle jag ta vägen. Jag är alldeles för mycket någon annanstans. Funderar alldeles för mycket för att hitta ut bland sällskap.
Det ärdå rätt intressant att vara vid liv. man är det inte så länge om man jämför med den tiden man aldrig mer kommer att existera.
Så försöker jag ibland tänka när jag blir förbannad; oftast på en annan persons misstag eller tillkortakommanden.

Anthon Bergs chokladdragéer är som jättelika m&ms. M&Ms är bättre, Jag var bara lite sugen på choklad.

Återstoden av denna kväll, den 3 maj 2008, då min bästa moster fyller 77 år. Jag drömmer ofta om henne. Hon är stark. En doer så in i helvete. Får saker och ting att hända. Fixar styr upp agerar. Återstoden av denna kväll ska jag läsa klart Cirkusdirektörens dotter. Väldigt bra. Jostein Gaarder. han som skrev Sophies värld

Leon fyller 11 i morgon. Elva år har han levt och håller på att skapa sin egen värld i sin tid, i sin stund. Jag älskar att vara med honom, lyssna på honom, se honom in action, det Leon har för sig, vad han tycker om, vad han bryr sig om, hur han reagerar, hur hans känslor ser ut när de kommer fram, hur han hanterar dem, vad han försöker gömma och varför.Och hur Leon ser upp till sin tonårsbror. Det är så jävla härligt att vara med om. Och hur cool Vincent är, hur han tar emot lillbrorsan. Att Vincent förstår att det är drygt 3,5 år mellan honom och Leon. I morgon är det Leons dag.

Vi höres,
er Dom